sunnuntai 12. kesäkuuta 2016

Reenien ja kisojen jälkeen


 Nyt on TR8e:lle kertynyt taas lisää kierroksia Jyrkkälässä. Jokin aika sitten pienoinen "ongelma" oli iskareiden alapäiden hajoaminen, mutta tästä päästiin helposti eroon keittämällä niitä n. 10min ennen paikalleen pistämistä. Kuten kuvasta ehkä tarkkasilmäisimmät huomasivat, kori ja takasiipi ovat vaihtaneet muotoaan ja väriään. Mielestäni nämä paransivat auton ajo-ominaisuuksia, tosin pelkästään uudella siivellä (vanhalla korilla) auton nokan nostaminen ei ollut niin  helppoa hypyissä. Mutta tämä korjaantui kun löi seuraaviin akullisiin uuden korin. Korin vaihdoksesta johtuen akut piti kääntää lappeelleen, jotta mahtuivat korin alle.

Tein autoon iskarit hieman ennen Turun SM:iä ja viskositeetiksi on  60.
Jyrkkälän M8/M8e kisoinkiin tuli TeamC:llä osallistuttua. Toisessa harjoituksessa autosta katkesi toistaiseksi tuntemattomasta syystä taka koiranluu, mutta isot kiitokset Mikolle vetarista ja hubista, jotta saatiin kisoja jatkettua. Korjaustoimenpiteiden keston takia sain vain yhden aika-ajotuloksen, joka oli setsemäs vaikka takana vasemmalla olikin vielä koiranluu.. Eli kyllä autosta potentiaalia löytyy!

Yhdellä aika-ajotuloksella ei A-finaaliin pötkitä, eli lähtöruuduksi selvisi B-finaalin nelosruutu. Ensimmäisen finaalin voitin lähes ilmaiseksi noin 20 sekunnin kaulalla, mutta toisessa ja kolmannessa finaalissa jäin hyvien vääntöjen jälkeen kolmanneksi. Kolmannessa finaalissa tuli huomattua, että kyllä yksi ja sama kisakoriväritys lähes koko "uran" jättää jälkensä, eli siis katselin lähdössä vahingossa väärää autoa, jonka seurauksena käväisin jonon hännillä. Kokonaistulokseksi selvisi kakkonen.

Kisassa:
akkuina toimi Genssit
ja voimanlähteenä Hobbywingin combo


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti